Drippedidropp

Lagom till det att jag bestämde mig för att gå och lägga mig igår kväll började frysen komma igång ordentligt med sin avfrostning. Långt in på småtimmarna låg jag och lyssnade på ett evinnerligt droppande i en ekande lägenhet. Stundtals droppade det långsamt, droppe för droppe, men så intensifierades det hela och då lät det som melodin till Bron över floden Kwai. Sjukt irriterande och jag vinkade hejdå till den goda nattens sömn än en gång.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sedan ska jag ställa mig på alla fyra i köket och skrubba. Skrubba för kung och fosterland.




Kommentarer
Postat av: Myaraq

Hjälper inte roomie till med städning?

2010-06-09 @ 09:46:39
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Julia

Roomie flyttade alla sina grejer igår och kommer tillbaka nästa helg när jag flyttar för att städa. Men hon har lämnat en jävla massa grejer, speciellt i köket som jag sa till henne att jag skulle städa nu innan jag åkte. Vet inte riktigt vad hon pysslar med...

2010-06-09 @ 11:59:51
URL: http://subrett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0