Utflykt till Brunneby

I massor med veckor har jag tjatat på Mattias att vi måste åka till Brunneby strax utanför Linköping och köpa sylt. Världens godaste sylt finns där nämligen. I lördags fick jag äntligen den lille mannen att sätta sig i bilen och köra mig ut till obygden. Det var en fantastisk liten gårdsbutik med sylt, marmelad, knäckebröd och annat gott att smaska på. Med oss hem fick den fantastiska sylten, en mangomarmelad, en lyxapelsinmarmelad och en grillolja med citron följa.

Lyxapelsinmarmeladen var som ingen annan apelsinmarmelad jag någonsin smakat. Mangomarmeladen var lite speciell och jag tror att den kan göra sig bra till typ en sallad eller så...den var inte helt hundra på frukostmackan. Nu håller jag på att bygga upp ett pannkakssug så att jag kan äta den himmelska sylten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0