Uppdatering från sjuklägret

Obstinat är mitt mellannamn.

Därför har jag idag varit ute och cyklat en stund, gått lite på stan, städat upp i lägenheten, postat en bok till en tjej, hetsskrivit ihop lite svar till en inlämningsuppgift, plockat ut diskmaskinen och nu håller jag på och tvättar.

DÄRFÖR sitter jag nu här med lätt rosslande lungor, allmänt luddig i skallen och hes. Det som faktiskt fram till i förmiddags bara var en lättare förkylning har nu börjat gå över i en lite mer ordentlig förkylning. Jag ska tvätta den sista maskinen och sedan får jag väl ligga still på soffan resten av kvällen då.

Men jag är verkligen den sämsta sjuklingen man kan tänka sig. Jag brukar inte räkna mig som sjuk förrän jag inte kommer upp ur sängen. Sedan jag flyttade hemifrån har jag lyckats ignorera två massiva omgångar av halsfluss och öroninflammation i kombo. Varsmak i halsen, tokfrossa, konstant smärta i öronen...nä ingen doktor för mig, inget penicillin inte.

Men denna gång ska jag skärpa mig, för jag har definitivt inte tid med sjukdom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0