Fröken Castro

Dagens lektioner handlade om rumslig gestaltning. Givetvis ingick det lite praktiska övningar och vi fick alltså med mycket små medel och ytterst lite tid fick vi knåpa ihop en rumslig gestaltning. Min grupps första tema var makt. Och när man bara får använda det som finns i en förhållandevis tom ateljé så måste man ta till sin kreativa sida.

Så som sagt, makt var första temat. En nästintill tom ateljé. 5 personer och en massa stolar. Trist för de andra i gruppen eftersom jag och Emma hamnade i samma grupp. Emma och jag tycker om att prata. Emma och jag pratar mycket, högt och snabbt. Det blev liksom lite grann så att vi spånade och bestämde innan de andra hann öppna munnen. Vår gestaltning av temat makt blev: vi vände upp och ner på de flesta av stolarna i rummet och ställde de med benen utåt i en ring så att de såg ut som taggar på en mur. Sedan staplade vi stolar i mitten av ringen och ställde en ensam stol bakom stapeln. Därefter intog jag tronen och vår publik fick komma in i rummet. Under cirka 5 minuter hade jag absolut makt över människorna i rummet. Jag knäppte med fingrarna, bytte person som fick sitta hos mig inne i ringen och tvingade in publiken i gestaltningen.

Resten av förmiddagen fick jag fortsätta min roll som diktator. Tydligen tyckte folk att jag var som klippt och skuren för denna roll. Undrar varför de tycker så...jag som är så snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0