Ett päron till farsa

Indeed.

Jag frågade mamma i början av veckan om lilla familjen skulle vilja komma ner till Linköping och äta middag hemma hos mig och Mattias helgen innan eller efter jag fyller. Jag har tänkt ut en fantastisk meny och så skulle det ju vara kul att träffa familjen eftersom det nu har gått iaf en månad sedan jag senast träffade dem.

Mamma skulle höra med pappa vilken helg han tycker skulle passa. Mamma ringde nyss och pappa är ju en bråkstake. Han är tydligen upptagen varje helg. Men kanske kunde de komma ner en snabbis när det passade honom. Alltså inte när jag vill att de ska komma. Utan kanske en söndageftermiddag. Kanske.

Han är rar min far.

Jag funderar på att säga att de inte ska bry sig om att komma på middag utan att vi bara ska ta en fika. Vi kan göra om samma 45-minutersfika som vi hade förra året för att fira min födelsedag. Om pappa har tid vill säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0