En bra och en dålig nyhet

På bussen hem efter en slitsam dag i skolan - slitsam iaf för mina öron - tänkte jag att det skulle bli så vansinnigt skönt att få ha en hemmakväll helt för mig själv där jag styr över fjärrkontrollen och kan pilla mig i naveln helt ostört om jag så skulle önska det. Pojkvän ska nämligen se på hockey hos grannen. Great!

Jag kommer hem och möts av pojkvännen som genast säger att han har en dålig och en bra nyhet. Den dåliga nyheten först: pojkvän ska inte gå till grannen och glo på elitseriestarten i hockey ikväll utan kommer sitta hemma och titta på den. Den bra nyheten: han är hemma hela kvällen vilket betyder att vi kan mysa tillsammans HELA kvällen. Det är taskigt att använda mys som muta för att få ockuppera TV:n.

Min härliga solokväll flög ut genom fönstret och TV:n är nu bokad från 19 och framåt. Och just idag är jag extremt osugen på sport, därför blir det noll mys idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0