Det är halsen jag fryser om!

På något konstigt vänster har alla mina stora mysiga halsdukar försvunnit. Jag kan ha fått något städ- & rensryck någon gång och bestämt mig för att stora mysiga halsdukar är för mesar. Synnerligen dumt av mig. I alla fall, för att inte förfrysa min lilla hals gjorde jag en snabbrunda på stan igår innan campusbussen skulle gå för att köpa en ny halsduk. Efter mycket möda hittade jag äntligen en halsduk som var stor och mysig och också i rätt färg. Dock hittade jag den inne på Wedins Accent. Som utan att överdriva måste ha Sveriges värsta säljare. När jag köpte min väska där tyckte dem att jag skulle matcha den med mössa, halsduk och vantar i samma färg. Eh nej. Det är inte riktigt min grej att vara så übermatchad. Nu när jag köpte halsduken försökte de sälja på mig skinnhandskar. Men de är ju liksom inte särskilt bra på att sälja. De står bakom kassan på säkert avstånd från kunderna. De står gärna med ryggen vänd åt affären och kunderna. De försöker inte hjälpa till medan man provar väskor och annat. Och så gör de ett försök till merförsäljning när man håller på att betala och det är väl knappast någon som köper mer när man har tagit beslutet att man är färdig med tittandet i butiken, man har sin vara och har gått till kassan. Jag tackade vänligt men bestämt nej till skinnhandskar och slingrade mig med att det ju faktiskt bara var halsen jag frös om. Ett sista oengagerat dödsryck från säljaren: "Men snart blir det ännu kallare och då kommer du frysa om händerna". Suck.

Ingen mer kall hals iaf. Men jag lär väl frysa om fingrarna. Enligt expediten.





Slänger upp en bild på det ena av de två paren med superjeans som jag köpte i fredags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0