Bäste Brevbärare

Sedan ett par veckor tillbaka har posten drabbats av dyslexi. Jag måste medge att det är ett knivigt fall och att det är lätt att läsa fel. Det tog mig ett par omläsningar innan jag såg att det inte var mitt namn som stod på brevet. Alltså: jag får brev som tillhör en Julia BENGTSTRÖM på Flogstavägen i Uppsala. Tjejen bor ett par portar bort från min gamla adress. Inte mitt efternamn och inte min exakta gamla adress men ganska så nära. Men om brevbäraren kollade lite närmare på adressen och kollade upp vem som bor på den där adressen så skulle kanske inte så många brev komma till mig och jag skulle slippa göra brevbärarens jobb. Nu har jag fått ett IKEA-brev hit 2 gånger. Så innan jag lägger brevet på lådan för andra gången har jag klistrat dit en liten lapp för att hjälpa brevbäraren till rätt brevlåda. Jag kände mig snäll idag.

Kommentarer
Postat av: SOFIA

Ha en fin kväll! :) KRAM

2010-09-30 @ 17:23:41
URL: http://sofiahanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0