Myror i brallan

Jag är en ganska så extremt rastlös person. Om inte det jag håller på med intresserar mig.

Dn här helgen har det inte hänt mycket. Min finaste sötaste underbaraste älskling har känt hela helgen att soffan är hans bästa vän och med alla de nya tv-kanalerna har han inte lämnat soffan många minuter. Jag tycker att tv-tittande är sådär måttligt roligt. Jag kan se en film och jag kan sitta ett par timmar framför tv:n och slözappa. Men inte en hel helg. Jag blir rastlös, irriterad, trött, frustrerad, spattig i hela kroppen.

Framåt kvällen har jag vankat fram och tillbaka i lägenheten både lördag och söndag. Ett tag funderade jag på att göra några yogaövningar i vardagsrummet eller måla naglarna eller diska eller fila fötterna...vad som helst utom att titta på den förbannade tv:n.

Man kan ju fråga sig hur kul det är att sitta i varsitt hörn av soffan och glo på dumburken en hel helg. När det är precis det man har gjort på vardagskvällarna också. Så till nästa helg ska jag försöka hitta på en hobby, gräva fram en vän eller snöra på mig promenadskorna och tillbringa eftermiddagarna utomhus. Så kan älsklingen sitta i sin kära soffa och glo på den ännu kärare tv:n.




Var detta ett PMS-inlägg? Svar ja.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du får väl komma till Uppsala och hälsa på en helg!

2010-10-19 @ 19:31:30
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0