Man fyller 22 bara en gång!

Grattis till mig!
Idag är det min dag, hela dagen lång.

Och eftersom jag skolkar dagen till ära, kan jag verkligen njuta hela dagen lång.

I lördags var hela min familj här samt Mattias familj för att förfira mig. Så efter att ha studsat runt på Friskis i en timme rusade jag hem och satte igång ett enormt bakprojekt bestående av kakor och tårta. Tårtan var ett experiment och lät godare på receptet och i mitt huvud. Men kakorna uppskattades enormt.

Av mamma (och pappa: han tror inte riktigt på det här med presenter så det brukar bara vara från mamma) fick jag fina muffinsformar, någon chokladgrej, te som ska smaka varm choklad med vispgrädde, vindruvor från familjens trädgård, en skylt med "Gått och shoppat" på och öronmärkta pengar. Och ja pengarna var verkligen öronmärkta. Mamma hade pysslat hemma och klistrat dit utklippta öron på några hundralappar. Pengarna ska användas till en naprapat eller kiropraktor så att jag kanske kan få rätsida på min rygg.

Av lillasyster fick jag pengar eftersom hon inte ville låsa mig på ett presentkort till en enskild butik. Lillasyster som nu har fast jobb har också blivit generös :) hela 400 riksdaler fick jag av henne.

Av Mattias familj fick jag ett presentkort på skor. Haha, jag kunde riktigt se  hur Mattias suckade inombords. Han hade samma dag upptäckt att jag hade norpat åt mig en av hans skohyllor så att han just nu faktiskt bara har en i garderoben... Men jag tycker att om han inte har märkt det förrän nu så kan han inte vara i så stort behov av skohyllor egentligen.

Och idag väcktes jag 07.15 av att älsklingen hoppade på mig i sängen och med sig hade han den största presenten jag nog någonsin fått. Jag hade mina aningar om vad det kunde vara eftersom att vi har pratat om att köpa en sådan. Och mycket riktigt, i kartongen gömde sig en svart, fin espressomaskin!!
Jag har önskat mig en sådan sedan jag började dricka kaffe. Så idag ska jag bege mig till närmaste tebod och köpa lite espressokaffe.

Det här ser ut att bli en av de bästa födelsedagarna ever :)




Och ja det är ett koalaöra på hundralappen. Om du undrade. Mamma hittade inte tillräckligt många människoöron.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0