Från 0 till 2

Under förra regnperioden hade jag inget paraply och blev dyngsur. Jag gnällde på bloggen, tjurade i Mattias närhet över att han tjuvade paraflaxen och gnällde för allt och alla som ville lyssna. Detta resulterade i att jag fick ett reklamparaply av mamma och pappa när de kom ner hit i helgen. Great! tänkte jag och sa nöjd till Mattias att han kunde behålla sitt trasiga paraply för nu hade jag minsann ett eget.

Men fler hade tydligen hörsammat min klagan! Igår fick jag en födelsedagspresent av finaste Emma. Ett turkost sugrör, turkosa ljus och ett paraflax med ugglor på :) På bara några dagar har jag gått från att vara paraplylös till att ha paraplyöverskott. Och tur var väl det, för imorse regnade det. Lite grann.

Och som den snälla flickvän jag är så fick Mattias reklamparaplyet. Uggleparaplyet var jättefint så det behåller jag definitivt själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0