Vad består "min" doft av egentligen?

När Maria var här sa hon att det luktade "jag" i lägenheten. Att jag hade lyckats sätta min doft på stället. Med några sena nätter i bagaget nu har jag hunnit fundera på vad som egentligen är min doft. Vad består den av? För vad det gäller köpta dofter så byter jag märke och lukt på schampoo & balsam & duschcreme varje gång det tar slut, samma med deo, hudkrämer och parfymer. Så vad består min doft i om de köpta dofterna inte konsekvent är desamma? I själva mig?

Jag har ingen aning, men nyfiken är jag.
En knepig fundering bara som följd av att jag nu i 4 dagar i sträck har suttit och tokanalyserat konstant. Det är svårt att stänga av en överanalyserande hjärna.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Damn! Du snodde min idé om att blogga om dofter.

2010-05-20 @ 10:58:28
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0