Ja jädrar nu har envisheten slagit till igen!

Eller kanske den passiva aggressiviteten.

Jag åkte från Uppsala i onsdags morse med en lägenhet bakom mig som behövde städas - badrummet definitivt. Big time. Och eftersom jag har dragit fram städgrejerna de senaste två gångerna tyckte jag att detta skulle vara ett ypperligt tillfälle för rumskompis att rasta dammsugaren och bada disktrasan.

Hm.
Jag kom tillbaka igår kväll till en lägenhet med ett synnerligen äckligt badrum och ett berg av disk.

Av princip låter jag bli att diska och att städa, jag har för övrigt inte tid just nu eftersom jag har deadlines till i allt till imorgon och på onsdag. Men disken kommer jag låta stå till imorgon och städningen får vänta till onsdag eftermiddag eller torsdag förmiddag. Men jag börjar bli riktigt äcklad och förbannad över att MIN stekpanna står odiskad på diskbänken med intorkade rester av köttfärs.

Mitt heliga mantra är: 2 veckor kvar, 2 veckor kvar, 2 veckor kvar...andas in, andas ut...

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jobbiga bostadssituationer tar ju faktiskt slut forr eller senare tack och lov. Jag sager som Larsa: Hall ut, hall ut!

2010-06-02 @ 15:05:08
URL: http://frankrikenorden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0