Dygnets timmar räcker inte till

Varken dygnets timmar eller orken räcker för att allt som jag måste göra. Jag skulle kunna sitta och plugga dygnet runt de fem veckor som är kvar till examen och det skulle ändå vara för få timmar kvar. Sedan vill jag ju vara lite social med vänner och träffa Mattias så klart. Dessutom ringde mamma igår och undrade om jag hade jättemycket att göra eller om jag kunde komma ner till Nyköping och testjobba en dag för att se de nyheter som gäller för i år på sommarjobbet med lite nya fakturor och sådant skoj. Och ja jag hittade väl en liten lucka senare i maj där jag kan avvara 8 timmar för jobb. Men fasiken alltså, jag håller på att bli galen av tidsbristen. Det jag vill mest av allt i hela världen just nu är att lägga mig under mina två täcken och inte komma fram förrän den 10 juni.

Tills imorgon ska jag hinna med 4 analysfrågor, två föreläsningar, en film, cirka 100 sidor facklitteratur och skriva rent svaren till 24 frågor. Resten av helgen ska ägnas åt c-uppsatsen. Jag har precis mejlat min handledare och bett om 4 dagars förlängning på deadlinen...vi får se vad hon säger.
Nu har jag suttit från 9.00 till 23.00 de senaste dagarna och det är bara med litteraturkursen. Ska jag därefter försöka uppbåda ork till c-uppsats. Jo eller hur.

Mamma har också fått för sig att hon idag ska sms:a en gång i timmen för att säga åt mig att stretcha rygg, axlar och sträcka på benen. Vi får se om hon orkar hålla på hela dagen.

Ibland känns det bra hopplöst.
Pepp, pepp, pepp.






Kommentarer
Postat av: Vonkan

Skickar lite timmar av mitt dygn till dig, om inte det hjälper så har jag lite täcken att låna ut om du skulle frysa under dina egna två =)

Jag hejar på dig =)

Kram

2010-05-07 @ 08:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0