Dagstur till Karlskoga

Igår fick jag träffa ännu en del av Mattias släkt - Mattias ska nu definitivt följa med på lillasysters student så att han får träffa min släkt - nämligen hans morbror med familj. Det blev tidig uppgång på söndagen för att susa iväg till Karlskoga, givetvis färdades vi med klass i Mattias nya bil (galningen lät mig köra bilen i lördags, det var jättekul).

Anledningen till turenn dit var att Mattias skulle skissa upp ett garage åt morbrodern och grannen. Det blev en heldag där och vid 13-tiden kom Mattias mormor och morfar också och en Ingalill. Stor söndagslunch och två efterrätter åts. Mycket trevligt. Mattias släkt är så öppen och härlig och kramig. Min släkt är inte jättekramig och inte superöppen heller, min familj är inte ens det.

Mattias fick jobba hårt under söndagen. Morbrodern bor i ett gammalt funkishus som är k-märkt light, dvs de får ändra saker men de måste följa vissa bestämmelser. Garagedörren fick bara vara en viss färg, storlek och helst skulle det var gamla manuella dörrar istället för motordrivna osv.

Men till slut fick Mattias fram något bra och efter 8 timmar där kunde vi äntligen åka hem till Linköping. Vi provade att åka nedcabbat en bit men vi fick fälla upp taket efter ett par mil när nacken började frysa till is och fingrarna tappade känseln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0