Bagels with cinnamon & raisin

Under besöket i Göteborg upplevde jag en enorm matsensation i form av bagel med smak av kanel och russin. Det var fantastiskt gott med cream cheese på. När jag kom hem letade jag fram ett recept på bagels - inte så svårt att göra bagels som man kanske kan tro - och igår kväll kände jag äntligen att jag var redo för bakning.

Resultat? DIVINE! Nu kan jag ha matsensation till frukost så ofta jag vill. Sitter faktiskt just nu med nyrostad bagel med philadelphiaost och lite cocoste till det :)



Bagels är ganska lustiga. De ska kokas innan de åker in i ugnen. De flyter i vattnet så man måste vända på dem för att båda sidorna ska kokas. De ser ganska ofräscha ut under och efter kokningen.
Men sedan efter ugnen kommer de ut gyllene och bara goda. Jag gjorde några helt vanliga utan smak också. Liksom för att försäkra sig lite så att inte alla bagels blev gôräckliga om jag nu skulle ha misslyckats med smaksättningen.
Så, min frukost: snabbrostad bagel. Supergott och helt utan konserveringsmedel!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0