Att kasta saker

Nu när flytten är nära är det dags att se över vad man har och sedan ta mogna beslut om vad som är nödvändigt att ha kvar och vad som definitivt borde kastas.

Mitt första mogna beslut: den gul-gröna IKEA-kuddens om införskaffades i Polen när jag gick i 9:an samt en Estrella-filt får gå i sopen. Kudden var visserligen min bästa vän under bussturen genom Polen och upp genom Tyskland men jag känner att den har gjort sitt och mest är skabbig.

Mitt andra mogna beslut: små barn brukar ha små bebiskuddar. Typ ingen fyllning i dem utan de är mest for show. Jag har kvar min från min egen bebistid och en extra bebiskudde som jag fick när mamma tyckte att den första var för äcklig. Men jag känner nu att jag är redo att dumpa kuddarna. Det går knappt att se mönstret längre på den gamla kudden och tyget är också sönder. Den andra är inte lika illa däran men får ändå flytta till soptippen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0