Tekniskt okunnig

Jag har aldrig påstått mig vara världsbäst på det tekniska. Idag fick vi ytterligare bevis på min tekniska ignorans.
Klockan är 9.00 och jag tänker att ja nu kan jag logga in i chatrummet för seminariet - inte för tidigt, inte för sent, utan prick.

Men nä sörru! Den gubben gick inte!

Tydligen var jag tvungen att uppdatera någon add-in-grej. Följa instruktioner kan jag. Men när instruktionerna inte är desamma som hur man ska göra egentligen då blir det problematiskt.
Så var det i detta fall.

På sidan stod det: Klicka här för att installera blablabla...
Det gjorde jag.
Ingenting hände.
Och så satt jag och höll på i flera minuter.
Då bestämde jag mig för att ringa tekniksupporten i Dalarna.
En mycket trevlig man hjälpte mig.
Tydligen skulle man inte klicka (som det stod) utan man skulle spara ner länken (som det INTE stod) och klicka på den sedan och installera.
Med andan i halsen kunde jag sedan, ungefär 20 minuter försenad, kasta mig in i chattandet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0