Mot fjällen via Linköping

Om några timmar ska jag bege mig ner till älskling i Linköping (som har blivit med bil, eller går i väntans tider på att den ska levereras - major vuxenpoäng) för att på söndag åka till fjällen med hela hans familj.

Mamma önskade mig lycka till och skrev vidare:
"Bryt inga ben eller armar när du ska åka skidor och tänk på att hade gud (hon?) velat att vi skulle åka nerför berg i hög hastighet hade vi fått skidor istället för fötter direkt från födseln!"

Nu funderar jag starkt på att ockupera badrummet för att jävlas med rumskompis som jag är ganska så irriterad på. Vem låter bli att tacka för att någon har tvättat och vikt ens kläder? Vem tycker att det är ok med ett skitit badrum? Vem tycker att det är ok med en smutsig lägenhet? Tydligen min rumskompis. Därför har jag fått axla rollen som hemmets hushållerska.
Mamma tyckte att jag skulle ryta i åt henne. Men passiv aggressivitet är mer min grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0