Finurlig födelsedagspresent

Den här helgen hade jag tänkt fira Mattias och riktigt skämma bort honom eftersom han fyller 24 på onsdag och då sitter jag här och han långt där borta. Det var egentligen meningen att han skulle komma upp hit och då hade han fått fin studentlyxmiddag och en liten tårta. Men med detta eländiga väder vågade han inte ge sina pengar till sj och buss tar alldeles för lång tid för hans del för att det ska vara värt tiden vi får vara tillsammans så det slutade med att jag satte mig på bussen ner till honom och försökte ordna samma födelsedagsmys där som här. Dock blev det ju mindre av en överraskning...men han fick iaf en studentlyxmiddag med färsk tonfisk och sedan var han av någon konstig anledning sugen på muffins. Så det blev muffins istället för tårta - mycket besviken flickvän som hade sett fram emot att få moffa i sig ett ton kalorier denna helg...

Nåja för att komma till det som titeln antyder: Mattias är en sådan typ som talar om exakt vad han vill ha, ingen överraskning där inte. Så han hade gett mig förslag på saker som han verkligen skulle behöva. Men hur kul är det att köpa tofflor eller fleecetröja? På en skala ett till tio så ligger det väl på -52, typ. Så jag klurade lite på egen hand. Till slut blev det en ganska finurlig present. Så klart fick Mattias en mössa som han önskade sig - mest för att visa att jag lyssnar på vad han säger. MEN den egentliga presenten var ett egenkomponerat upplevelsepresentkort på 500 kronor där jag erbjuder honom en hockeymatchdejt eller en tur till Gröna Lund eller liknande.

Jag tror att han blev ganska nöjd :)
Jag är i alla fall nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0