Duktig morgon fylld av passiv aggressivitet

Jag fortsätter min passiva aggressivitet.
Jag tvättade ju mina och rumskompis kläder innan jag åkte till fjällen. Jag sa till henne att jag var tvungen att tvätta senast onsdag. Det hade hon givetvis glömt och gick till skolan som vanligt och kom hem som vanligt utan att nämna tvättandet alls. Jag tog saken i egna händer eftersom jag behövde ha rena kläder att packa ner. Inget ord, inget tack från rumskompis över hennes rena, vikta kläder.

När jag sedan var borta i fjällen passade hon på att tvätta de kanske 5 plagg som låg i smutstvätten. Braaaa! Jag vägrade tacka henne för de två plagg som hon tvättade åt mig.

På fredag åker jag ner till Nyköping och sedan till Linköping och behöver alltså tvätta igen. Denna gång tvättar jag bara MINA kläder. Aldrig i helvete att jag tvättar åt någon som inte har vett att tacka för tjänsten. Jag är inte någons slav.
För övrigt behöver lägenheten städas, badrum framför allt. Jag har inte tid innan jag åker så jag hoppas på en skinande ren lägenhet när jag kommer hem efter påsk. Är det rent slutar jag med min passiva aggressivitet. Deal?



Jag ser ju ganska snäll ut men jag kör stenhårt på passiv aggressivitet.
Lite konflikträdd kanske.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0