Bokslukare

Äntligen har jag fått tag i boken Precious av Sapphire! Den som de precis filmatiserat.

Handlingen är en mardröm. Språket är grovt men briljant. Jag läste romanen på bussen på väg hem från Mattias. En stor klump i magen hade jag genom hela boken för utan tvekan är detta så som livet är för en del. Det finns en otrolig och obehaglig realism i boken.
Läs den nu, idag! Pocketshop har en trevlig rea med 25% rabatt på allt så jag fick min för ca 80 kronor med både originalspråk och översättning - men läs den på originalspråket!!! Språket är fantastiskt.


Och så har jag finally tagit mig igenom Umberto Ecos Gårdagens Ö. Jäkligt komplicerad men på sina håll ganska så roande. Ett halvår tog det att ta sig igenom ca 400 sidor. Inte okej. Men jag känner mig fasligt intelligent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0