Bambi på hal is

Nästa söndag, den 14e alltså, åker jag och familjen Dahlgren till fjällen. Då far jag mot nordligare breddgrader än jag tidigare varit på...i somras ökade jag min nordligaste vistelse till Dalarna. Nu ska nordligheten ökas ytterligare, upp till någonstans i svenska fjällen ska vi bila. Mattias, jag, hans föräldrar, lillebror och lillasyster och hennes sambo.

OCH för första gången i hela mitt liv ska jag stå på ett par skidor. Min familj är inte särskilt big on familjesemester eller att göra saker tillsammans och således är fjällenvecka något som saknats i min barndom.
Jag har förberett mig för detta äventyr genom att kolla på Snowroller och jag tänker satsa stenhårt på Stig Helmer-stilen. Så klart funderar jag också på att i backen ropa "Tyngden på dalskidan, älskling" när Mattias susar ifrån mig.

I nästan 22 år har jag klarat mig undan skidåkning och bara åkt skridskor en eller två gånger varje vintersäsong när skolan tvingat mig till det. Nu ska jag alltså ställa mig på två plankor och vintersporta. Men jag tar med mig plugg så att jag inte blir helt fördärvad av sportandet.

Vi får väl se om jag klarar mig helskinnad från detta äventyr. Annars skulle jag ju kunna passa på att bryta benet när jag ändå är igång och gör saker som jag aldrig tidigare gjort.
Resultat från fjällenveckan kommer upp på bloggen efter resan: alla kroppsdelar intakta och nästa Anja Pärsson eller jag i ett litet paket. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0