Slutpetning på c-uppsats

Jag håller på med det absolut sista på c-uppsatsen. Pet, pet, pet.
Jag ska förklara min metod lite bättre och så ska jag skriva an abstract. Men vad tusan är an abstract egentligen? Jag har sökt runt på uppsatser på nätet och jag tror att jag har kommit fram till att det är en sammanfattning av uppsatsen på cirka 200-300 ord. Sjukt onödigt kan jag tycka. Det innebär att uppsatsen kommer se ut såhär i korta drag: framsida, abstract, innehållsförteckning, introduktion och själva avhandlingen med slutsats.

Det känns liksom som kaka på kaka att ha både abstract och introduktion för att sedan komma till själva grejen.

Sjukt onödigt. Men jag gör min handledare till lags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0