Min alldeles egna turistguide

Vem behöver google?
Vem behöver alla dessa www.visit----.com?
Vem behöver reseguider?
Inte jag.
Inte när jag har min alldeles egna svenskimå som har satt ner sina söta små fötter på mången spännnande mark.

Mattias och jag planerar en miniresa, en weekendresa mitt i veckan till Köpenhamn. Men hur tar man sig an en helt främmande stad på bara 2 dagar? Först måste man inse att det gör man inte och sedan är det bra att ha en svenskimå som kan ge insidertips om de finaste grejerna att se & göra.

Jag funderar starkt på att placera Mattias på ett café eller en pub i Nyhavn där han kan titta på lite spännande arkitektur medan jag ger mig i kast med världens längsta shoppinggata.

"Älskling, du kan väl ta dig något att dricka så kommer jag om...hrm...fem minuter".


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Ströget. Såklart.



Dumpa Mattias hos min brorsa i förorten! ;)

2010-06-28 @ 20:46:54
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vad är en svenskima?

2010-07-01 @ 15:02:16
URL: http://frankrikenorden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0