Klimakteriekossa är ingen ålder, det är en livsstil

Det var faktiskt ett riktigt roligt seminarium. Om man bortser från en deltagare som alltid får mig att sitta och himla med ögonen och desperat leta efter något att sysselsätta mig med när hon ska prata.

Ett tag satt jag och skrattade så mycket för mig själv framför datorn så att jag höll på att ramla av stolen. Ea vräkte ur sig något om att tidningen Tara är en tidning för klimakteriekossor. Tre av fem av deltagarna på seminariet är redan eller på väg att bli klimakteriekossor. Ea spädde sedan på med: "Klimakteriekossa är ingen ålder, det är en livsstil!"

Därefter spårade allt ur i den lilla chatrutan. Alla satt och skrev som galningar där under tiden som någon höll sitt föredrag. Stackars Sven måste ha tyckt att vi var helt ointresserade av vad som sades i föredragen.

Mot slutet av seminariet visade Sven äntligen på lite humor. Han är inte helt knastertorr alltså :) Annonsen i Tara-tidningen handlade om smink från Max Factor och då kom vi in på om vi använde smink eller inte och om det var ett sminkmärke förbehållet rika kvinnor. Svens inlägg i diskussionen blev: "Jag använder inte smink". Var på det i chatrutan kommer upp ett "Nähä Sven!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0