En fråga bara

En sak som jag har funderat på sedan i fredags är: när jag tog studenten fick min lillasyster en mobil för att hon inte skulle bli avundsjuk på alla presenter som jag skulle få på min student som var samtidigt och för att hon slutade nian.

I fredags tog lillasyster studenten. Jag tog min kandidatexamen i torsdags. Lillasyster fick en massa presenter i fredags. Jag fick hjälpa till att göra iordning undr dagen och serva under kvällen. Jag fick en present av min kusin men ingen från mina föräldrar. Jag undrar om de två ballongerna och visselpipan (som lillasyster för övrigt krävde att få ha på sin student) var min present för min kandidatexamen? Jag funderar på att fråga mamma vad jag fick när jag slutade nian. När jag tog studenten fick jag 40000 kr av mina egna fonder som jag sedan också fick skatta för följande år. Lillasyster fick också en present av mig på studenten. Jag fick ingen av henne - varken student eller examen.

Mycket gnäll från min sida. Men jag vill påpeka orättvisan. En orättvisa som jag förmodligen inte kommer påpeka för mamma.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

... och jag som bara tyckte att det var orättvist att min lillebror fick champagne och inte jag

2010-06-18 @ 14:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0