Avslutningsceremoni!

Imorgon är det avslutningsceremoni. Tre härliga år på Språkvetarprogrammet har kommit till sin ände. Min Uppsalatid är över. Imorgon börjar min Linköpingstid enligt adressändringen. Min Nyköpingssommar börjar också.

Jag har lärt mig mycket här, både akademiskt sett och livserfarenhetsmässigt. Jag har gått från tonåring till vuxen. Jag har gått från elev till student till språkvetare. Jag är färdig språkvetare. Jag känner mig också färdig med Uppsala: jag har gått på de fester man ska, jag har haft ett ämbete på en nation, jag har en examen (snart) och jag har träffat en massa underbara människor. Nu byter jag studentstad och blir sambo med min älskling. Det känns bra. Väldigt bra faktiskt!

Tack alla språkvetare och snerikingar för tre fantastiska år!

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Fint inlägg hjärtat :)

2010-06-10 @ 09:52:49
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Tack själv! Det blir lite trakigt att komma tillbaka när inte du är kvar i Uppis längre... Men vad är det för Masterprogram du har sökt egentligen?

2010-06-18 @ 14:36:47
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0