Att städa kök

Att städa kök...att flyttstäda kök. Usch jag kräks. Det finns så mycket äckligt i kök som man inte tänker på till vardags när man bor i det hela. Jag har nyss torkat bort FETTdroppar från filtret i fläkten. Note to self: rengör filter oftare. Det luktar gammal mat. Fettdrypande äcklig mat. Jag hade ju precis börjat planera vad jag ska äta till middag efter att ha städat klart kök från tak till golv. Men det vetesjutton om jag någonsin kommer äta mat igen. Men filtret är med stor sannolikhet inte det värsta: jag har fortfarande kvar rören under diskbänken att tömma. Mumma. Det är väl bara att köra upp två tändstickor i näsborrarna och bränna bort luktsinnet. Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag valde att använda gula plasthandskar under städandet. Första anledningen var att jag inte ville förstöra naglar och fingrar av allt vatten och rengöringsmedel, men nu är det främsta skälet att kök är äckliga!

Men det blir fint.
Gud nåde roomie om hon försöker laga mat i det köket när vi kommer tillbaka hit nästa helg för att städa undan resten! Gud nåde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0