Annars då?

Inte mycket.

Jag jobbar mellan 8 och 17. Jag dör lite smått när jag kommer hem. Dagtid blir jag idiotförklarad: jag är blond och ung och tjej på ett grabbföretag. Jag utför arbetsuppgifter som en schimpans skulle tycka var sådär måttligt intellektuellt avancerat. Idag har jag vikt kartonger och lagt in papper i dem. Jag har bockat av papper mot ett annat papper. Bara 31 dagar kvar.

Kvällarna svischar förbi. Laga mat med mamma och Josse, gå ut med hundarna med mamma, prata med älsklingen och sedan dags för sängen. Lyssna på allt beröm som lillasyster får. Skryta lite om mig själv för att få lite beröm jag med. Ta emot några gliringar från pappa. Typ.

Bara 31 arbetsdagar kvar sedan kan jag återgå till mitt och umgås med familjen på avstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0