Språkvetaroraklet till er tjänst...?

Lillasyster ringde. Och vi har ju då inte riktigt tid för trevliga hälsningsfraser och annat trams utan det är pang på direkt. Till saken hör också att lillasyster inte ringer mig om det inte är något hon vill fråga om. Det måste vara ett släktdrag för pappa ringer heller aldrig bara för att snacka skit.

Så denna gång ville lillasyster ha reda på hur man stavade till "det har kännts bra"...frågan gällde om det var ett n eller två. När man får en fråga sådär bara så får jag total blackout. Ja hur fasiken stavas det? Efter lite högljudd diskussion med mig själv kom jag fram till svaret och kunde hjälpa lillasyster. Nu hoppas jag att jag får ett omnämnande i hennes projektarbete.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Absolut inte med två n!

2010-01-30 @ 13:08:49
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0