Yoga

Mitt nya liv började igår. Då köpte jag ett årskort på friskis. Nu jäklar ska jag tajta till kroppen och fixa till min rygg.

Bara några timmar efter inköp av kort invigde jag det också med ett yogapass. Ledaren upprepade flera gånger under passet att man ska utföra övningarna efter egen förmåga och aldrig jämföra sig med de andra utan vara nöjd med sig själv. Men när jag står i hundens position eller plankposition med spaghettiarmar medan stålmormor bredvid ser ut att kunna hålla samma position i flera timmar, då är det inte utan att jag börjar jämföra mig med andra och inte känner mig så nöjd med mig själv. Men då har jag ett knep: jag blundar och ignorerar stålmormor tills det är dags att byta position.

Yoga var verkligen en upplevelse. Och revolutionerande bra för min rygg även om jag har superont idag. Jag kunde riktigt känna hur kotorna i ryggen drogs isär. Så när höstschemat drar igång nästa vecka kommer mina tisdagkvällar att dedikeras åt yoga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0