Jaså den knappen!

Jag hade kunnat sitta i all evighet igår och försökt lägga till min dator i Mattias nätverk.

Mattias kom hem efter jobbet. Jag beklagar mig över att jag misslyckades med denna enkla uppgift. Mattias startar min dator och trycker på en knapp strax ovanför bokstavstangenterna. "Jaså måste man trycka på den knappen!" utbrister jag. Mattias skakar på huvudet och ser på mig som om jag är tidernas största teknikidiot.

Du vet säkert precis vilken knapp jag menar. Den har som ett streck i mitten och så är det som två parenteser på streckets båda sidor och just nu lyser den klart blå. Och den gör så att man kan koppla sin dator till ett trådlöst nätverk.

Varje dag lär man sig något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0