Flipp!

Föräldrarna har mötts. Och jag tror att det blev succé. Mattias föräldrar tyckte det var så trevligt att mina föräldrar ville komma och Mattias lillebror blev glad för att vi hade hundarna med oss.

Det var en mysig lunch med mycket prat och skratt. Och kanske viktigast av allt: min pappa skötte sig exemplariskt hela eftermiddagen. Han är mer för att hota än för att verkställa.

Dock började det hela med ett litet missförstånd. Mattias pappa hade sagt att det skulle vara trevligt om mina föräldrar ville komma ner på en FIKA. Jag var inställd på FIKA och hade således sagt till mina föräldrar att det på söndag vankades FIKA och att vi då kunde äta lunch tillsammans innan. Men så hade FIKAN helt plötsligt ändrats till LUNCH vilket jag fick reda på lite drygt en timme innan mina föräldrar planerade sin ankomst till Linköping. Snabbt på telefonen och berätta om de ändrade matplanerna för mamma och därmed erbjuda en snabbfika hemma hos mig och Mattias innan LUNCHEN. Jag var helt inställd på bara en fika och tänkte inte närmare på att tiden för mötet var 14.00 - dvs. perfekt lunchtid i Mattias familj. Mina föräldrar är tidiga lunchätare. Lite miss i kommunikationen där...så går det när man antar saker istället för att dubbelkolla.


Men slutresultat för mötet mellan föräldrarna: flipp!
Phew...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0