En helg i Stockholm

Med en bakis pojkvän i passagerarsätet och en nervös Julia bakom ratten styrde jag och älsklingen kosan mot huvudstaden i lördags för att spana på pojkväns lillasysters och hennes sambos lägenhet i Hammarby Sjöstad. Vi kom fram helskinnade och utan att köra vilse.

Hammarby Sjöstad är en intressant del av Stockholm. Man ploppar ut ur Södra länken - den vansinnigt långa tunneln - och så är det som om man kommer ut i en helt egen liten community. Bäst kan man nog beskriva det som att Hammarby Sjöstad ser ut som en semesterort med balkonger anpassade så att så många som möjligt ska ha utsikt över vattnet. Lite medelhavskänsla. Stockholmsstressen lämnar man bakom sig. Man måste nästan åka dit för att helt och fullt förstå känslan.

Och eftersom vi hade tagit oss upp till den stora staden stod ett besök på Gröna Lund på schemat. Wiiiiii! Fyra luttrade karusellåkare begav sig så till nöjesparken och under några timmar trängdes vi med halva Sveriges befolkning på begränsad yta. Vi provade den nya bergodalbanan Insane och blev djupt besvikna över den futtiga åkturen med icke nämnvärt magkittel.

Kvällen avslutades med middag och film. Som de två pensionärer jag och Mattias egentligen är somnade vi halvvägs igenom filmen.

Söndagen började vi med frukost och sedan fick Mattias lillasyster rätta till mitt vandaliserade hår. Det är ju en sagolik tur att hon är frisör, då kan jag lika gärna ge henne mina pengar iställlet för till en urusel frisör på stan.
Med snyggt hår drog vi bort till Fredells byggvaruhus - en mans våta dröm typ. Det är ett av Sveriges största byggvaruhus med maskiner och tekniska pryttlar högt och lågt. Efter en Texas-burgare åkte jag och Mattias hem till Linköping igen.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Shit jag fick panik. Missade att det var Matthias lillasyster först.



Men sen insåg jag att J är för liiiiiten.

2010-08-30 @ 10:09:26
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0