Du skulle bara våga trycka EN gång till!

Många barn har den hemska ovanan att vid övergångsställen trycka en miljon gånger på knappen till trafikljuset. Många barn tror att om man trycker flera gånger så blir det grönt snabbare. Som barn tyckte jag också att det var vansinnigt roligt att trycka på knappar vid övergångsstället, på bussen eller när mamma tog ut pengar i bankomaten, men nu har jag vuxit ifrån det. Jag har också slutat tro på att det blir grönt snabbare ju fler gånger man trycker på knappen. Dock verkar inte alla vuxna människor ha blivit uppmärksammade på denna skröna, bluff, lögn. Idag stod en kvinna på motsatt sida av gatan och tröck, och tröck, och tröck (jag kastar in lite dialekt här). Pip, pip, pip lät det från andra sidan gatan. Finns det något mer irriterande ljud? Svar nej. Blev det grönt snabbare? Svar nej. Gick tiden fortare? Svar nej. Kom hon över till andra sidan gatan snabbare än om hon bara hade tryckt en gång? Svar NEJ! Irriterade hon sin medmänniska, dvs jag? Svar BIG F*ING YES!

Med detta inlägg vill jag alltså säga: Snälla tänk efter en extra gång innan du trycker en andra, en tredje, en fjärde, en femte gång på knappen vid övergångsstället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0