Vikten av att äta frukost VARJE dag.

Frukost är min favoritmåltid. Frukost är gott. Det är enkelt att göra. Det är dagens viktigaste mål. Och varje gång som jag inte är sugen på frukost blir jag lika besviken. Idag var jag väldigt osugen på frukost så jag tänkte att då får jag väl göra något så att jag blir hungrig. Så upp på cykeln och ut till Ica Maxi och veckohandla.

Dumt gjort.

Turen ut till Maxi blev en kamp mot den ständiga storm som tycks råda här i Uppsala. Det blev ett väldigt flåsande på minicykeln. Väl därute började jag mitt handlande. Mitt i handlandet började världen snurra och svartna lite och det värsta blodsockerfall jag någonsin varit med om kom över mig. Så det var bara att slita till mig resterande grejer och ut i friska luften och hem och äta något snabbt. Känner mig fortfarande groggy fastän det är flera timmar sedan och fastän jag ätit.

Det gjorde ju inte saken bättre att jag stod vid köttdisken när det började snurra i huvudet. Rått kött får mig att må illa i vanliga fall och ökade bara på känslan yrsel.

Så nästa gång jag är osugen på frukost får jag väl tvinga i mig något i alla fall. Detta får vara dagens läxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0