Vem vet mest? Inte Camilla!

Zappade runt på det oändliga antal kanaler som jag har - 5 om man räknar barnkanalen och svt24 - och fann att en repris av Vem vet mest gick på tv. Hurra! Frågesport, det är bra underhållningen tänkte jag och lutade mig tillbaka bara för att snabbt luta mig fram igen, skrika till chockat och ta på mig glasögonen för vem var med på tv om inte min gamla spanskalärare Camilla från högstadiet...

Hujedamig! Hemska flashbacks rullade innanför pannloben på mig och golvet gungade. Lite överdrivet men snudd på sanning. Snabbt fram med mobilen och smsa till Maria som också fick tampas med Camilla på högstadiet. Och sedan ivrigt kolla hur det gick för Camilla i delfinalen av Vem vet mest?.

Fråga: Camilla vad heter romantiteln Cien años de solidad på svenska?
Svar: Tusen år av ensamhet. -självbelåtet leende, för hon VET att hon har svarat rätt-
TUT!
Richard Sjögren: Nej det var fel. Camilla var inte du spanskalärare, vad ska dina elever säga nu? Hundra år av ensamhet betyder det.
Annan fråga: Ämnet är grammtik.
Camilla har spelet, Camilla säger: Oh grammatik är ju inte riktigt min grej...

Spanskalärare. Svarar fel på översättning från spanska till svenska. Försöker uttala något på spanska men misslyckas. Grammatik är inte hennes grej.

Gaaaah! Förstår du hur högstadiet var med henne som lärare?

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Det var så traumatiskt att till och med min rumskompis traumatiserades.

2009-09-05 @ 23:41:35
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0