Väderpojken

Tittade på nyhetsmorgon en snabbis imorse men slutade tvärt efter väderleksrapporten. Väderpojken gjorde mig irriterad med sitt språk.

"Å dårå blire" var allt som kom ur munnen på honom var och varannan mening.
Å dårå blire sol. Å dårå blire molnigt i norra Sverige. Å dårå drar ett regn förbi.

GAAAAAH! Det blev för mycket.

För att få ut min frustration skrev jag vad jag tyckte om väderpojken i min statusrad på ansiktsboken. Två sekunder senare kommenterar en vän det: Väderpojken är ju min vän, jag ska hälsa till honom från dig ;).

Oooopsiedaisy och sedan ett Homer Simpson-läte.

Men äsch, väderpojken var fruktansvärt irriterande. Rent tekniskt sett så använde han ju förstås bara helt vanligt vardagligt tal och det är farligt lätt att hamna i ett överanvändande av småord som och å. Men när man har chansen varför inte ta den och byta ut några å dårå mot något annat.

Bättre lycka nästa gång väderpojken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0