Osmaskig upptäckt

Nu när kylan börjar komma krypandes här i Norden så får man ta till alla knep för att hålla sig varm. Nu har jag frusit i två dagar trots min kopiösa mängd kläder så då kom jag på den strålande idén att jag skulle värma upp mig inifrån och ut med varm choklad och vispgrädde.

Nu blev det inte riktigt så i slutändan. Med en härlig kopp varm choklad bredvid mig och flaskan med vispgrädde i handen satte jag mig vid bordet och skulle precis till att börja bygga mitt gräddtorn i koppen när jag ser att det är luddigt och grönt på flaskan. MÖGEL!


GOTT! OSMASKIGT!




Och egentligen så är ju enda anledningen till att jag dricker varm choklad för att det serveras med grädde. Hutlösa mängder grädde om man så vill. Denna gång blev det ofrivilligt den smala varianten utan grädde. Även om det bara var mögel på utsidan... Jag får komma ihåg att sanera flaskan bättre nästa gång innan den ställs in i kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0