Perfekt tajming

Vaktmästaren kom precis när jag hade ställt mig i duschen för morgontvagningen. Hopp ur duschen, slet åt mig morgonrocken och hann precis knyta den innan jag öppnade dörren efter andra påringningen. Puh!

Men nu funkar lysknappen på fläkten och det går att se matlagningsprocessen i ugnen, vi slipper med andra ord gissa vad det blir för mat och om den är färdig eller inte.

Det höll på att bli en bränd vaktmästare när han höll på med sladdar. Tydligen har någon tagit bort en säkring eller vad det heter ur proppskåpet så det var egentligen bara en tidsfråga innan någon i denna lägenhet blev elektrikuterad.

Stort tack till vaktis. Men det syns att han har varit här. Knappen som man vrider igång fläkten med ligger bredvid spisen för tillfället, för han tappade bort någon del som var viktig. Han skulle komma förbi senare och lämna delen så att vi själva kan sätta dit fläktknappen. Och så är det en massa hack och bucklor på plattan som lysknapp och fläktknapp sitter på. Men jag är tacksam. Tack tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0