På pluggfronten intet nytt

Idag har jag varit världens sämsta student. Tenta imorn. Och knappt något plugg idag. Noll motivation till att plugga. Det känns som att jag kan det hela så jag inbillar mig att det inte finns någon anledning att plugga mera. Jag vet heller inte vad jag ska plugga på som jag inte redan har pluggat mig igenom 518 gånger.

Även om pluggeriandet inte varit supereffektivt så har jag inte bara legat på sofflocket. För att undvika plugg måste man ju ha en bra ursäkt.

Dagens ursäkter:

  • Göra iordning kaffe så att man orkar plugga.
  • Måste tala om för världen - de få personer som läser min blogg - vad som händer just nu i mitt liv.
  • Viktiga samtal - mamma, Jenny, Mattias, Happy Hair, Kreditor.
  • Varva ner efter ilskan annars kan jag inte koncentrera mig.
  • Göra upp månadsbudget.
  • Handla mat för veckan.
  • Göra mer kaffe för man har gjort så mycket annat att ingen ork finns kvar till plugg.
  • Laga middag. Äta bör man annars dör man.
  • Kolla mailen.
  • Uppdatera världen igen på vad som händer.
  • Fylla i ansökan om Ica-kort. Många fina erbjudanden som jag kan gå miste om annars.
  • Kolla om tv:n funkar. Bara för att.
  • Nytt försök för att se om tv:n funkar. Ja den funkade ju inte förut.
Jag tror att jag ska göra mera kaffe och göra ett sista ryck med pluggandet. Sen ger jag upp och det får gå som det går. Eller kanske att jag går och plockar ögonbrynen... I stunder som dessa önskar man att man vore lite schizo så att man kunde säga: Näe Julia nu går du banne mig och pluggar, plocka ögonbrynen kan du göra imorn!

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Äsch. Du kanske såg min lista?

Jag ska inget vettigt jag.



Jag ska "frysa klart om näsan"

2009-09-28 @ 21:00:50
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0