Mer pengar i SJs kassa

Om några timmar ska jag åka med mitt favoritföretag - SJ - hem till Nyköping. Blev lite förvånad över att det fungerade felfritt med leveransen av sms-biljetten denna gång eftersom jag ett flertal gånger inte fått delar av biljetten eller bara bokningsbekräftelsen. Hoppas bara att inget annat strular. Allt strul som mina tågresor brukar innehålla borde sammantaget ge mig förstaklassbiljetter över hela Sverige för ett helt liv. Det är alltid något som är fel. Tåget kommer inte på utsatt tid. Tåget verkar ha åkt vilse. Tåget ställs in i sista minuten. Tåget står stilla mitt ute i den svenska ödemarken. Kort och gott: SJ är fantastiskt trevligt att nyttja för att ta sig någonstans.

Det blir bara en kort visit i Nyköping. Till fredag kväll. På fredag är det dags att säga hejdå till farmor. Träffa en massa människor som jag inte känner. Och säga hejdå till farmor som jag inte har träffat på minst två år och som jag nog faktiskt heller inte kände egentligen.

Efter Nyköping blir det lite mer pengar i SJs kassa eftersom jag åker ytterligare en bit söderut till Mattias för att vara där resten av helgen.

Hörs efter helgen. Jag - lite  pankare, SJ - lite rikare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0