Dumma studievägledare som förstör min framtid!

I mitt huvud hade jag gjort upp min fantastiskt braiga 5-årsplan typ. Efter språkvetarprogrammet skulle jag läsa påbyggnadsprogram i Linköping för att bli gymnasielärare i både engelska och svenska. Great! Men så hittade jag någon liten hemlig sida där det stod att man var tvungen att ha läst litteraturvetenskap för att få bli svenskalärare. Okej tänkte jag, det löser sig eftersom jag har 15hp över i vår att lägga på vad som helst. För säkerhets skull skickade jag ett mail till studievägledaren för programmet och frågade om det räckte med 15hp.

Svar nej. Dessutom är det bara höstantagning. Så om jag nu måste läsa 30hp litt.vet. går hela nästa höst åt till det OCH jag måste sedan hitta på något att göra under våren 2011 för att sedan till den hösten kunna börja på påbyggnadsprogrammet. GAAAH!

Vad göra? Bli bara engelskalärare? Det blir galet svårt att få jobb då eftersom det är mer eftertraktat att ha flerämneskompetens. Skita totalt i att vidareutbilda mig och istället börja jobba? Skulle kunna funka. Jag är ändå ganska trött på det här med pluggandet. Bli kvar i skolan till 2013? Usch! Men då blir jag ju det jag vill vara. Dock mer än ett år senare än planerat. Vilket betyder mer dumma skulder till CSN.

Många funderingar kommer det bli detta år.

Dumma studievägledare!

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Du har väl för guds skull aldrig uttryckt någon ambition om att få bli svenskalärare, så det där tycker jag du ska lägga ner.



Om du & M klarat er hittils klarar ni resten också.

2009-09-16 @ 15:24:15
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0