Bortglömd?

Jag tror för övrigt att min lilla mamma och resterande familj har glömt bort mig lite.

Jag skickade ett sms till mamma imorse och meddelade henne att jag kunde sticka ut huvudet från tåget vid 6-tiden om hon ville se min nya hårfärg, annars fick hon vänta tills runt min födelsedag om ca 2 veckor. Vid 16-tiden ringde mamma upp mig för att säga att hon hade blivit orolig av mitt sms och trott att hon hade lovat att komma till mig när jag fyllde eller om jag hade sagt att jag skulle komma hem då och hon hade glömt det.

Mamma: "Jaha så om vi vill fira dig så får vi komma till dig. Men vi ska på släktgrej hos moster Ingela den helgen. Du hade väl inte tänkt komma hem till din födelsedag va?"

Jag: "Släktgrej??? Ehm nej jag tänkte nog inte komma hem den helgen. Men..."

M: "ÅH VET DU VAD HUMLE HAR GJORT..."

Så fortsatte samtalet om Humles senaste bravader. Och så avslutades det hela med att jag ju bara fyller 21.

Bara 21. Jo tack. Men vad hände med tårta och att vara familjens huvudperson för en dag?


Kommentarer
Postat av: Myaraq

Sysslar ni med sånt?



Jag fyllde 20.

Ingen familj i sikte. Inte ens tårta eller kramar. Inte ett ljud från någon av mina tre föräldrar.



Perspektiv :)



Men JAG vill se din hårfärg!

2009-09-27 @ 22:47:42
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Här får helt klart vi i språkvetarfamiljen rycka in och styra upp. 21 är ingen ålder men ändå en ålder.

2009-09-28 @ 09:24:29
URL: http://metrobloggen.se/rebben

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0