Anticimexa mera

Försökte städa idag. Uppenbarligen är det inte meningen att jag ska städa. I alla fall inte utan stålhätteförsedda fötter. Jag har precis krossat ena stortån i ett försök att handskas med dammsugaren. Not good. Det gjorde ont. Julia blev arg. Således skadade jag mig på andra benets fotknöl. Dammsugare är onda varelser.

För övrigt tycker jag att hela sträckan från universitetet och hem till mig borde anticimexas å det grövsta. Annars överväger jag starkt att helt gå emot mina principer och ta på mig gasmask, mc-hjälm med visir eller goggles. Jag står hellre ut med helmet hair och uppseendeväckande huvudbonader än att ha dessa små äckliga flugor i alla slemhinnor och hål som finns i ansiktet. Med glasögon på så låter det smatter smatter smatter när man cyklar och flugjäklarna slår mot glasen. Utan glasögon sitter man på sadeln och blinkar värre än någon med tics.

Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0