Välkommen kära hemtenta

Fick ut hemtentan idag. Lärare Carin hade sagt att vi skulle skriva ungefär 5 sidor men nu har det utökats till ca 12 sidor. Hurra. Jag har nu suttit i 2,5 timmar och försökt få grepp om första frågan. Och nu har jag skrivit ner en massa saker men det kommer nog ta några timmar till att få en bra text som flyter på i cirka 2 sidor.

Lärare Carin är en sötnöt. En av texterna som vi ska analysera fick vi löst vid sidan om häftet med hemtentan. För lärare Carin ville att vi skulle ha den artikeln i färg. Vad spelar det för roll om den är i färg eller inte? Vi ska ju bara analysera texten - inte bilderna.

För övrigt ska vi också som en del av hemtentan analysera Anna Ankas omdiskuterade debattinlägg på Newsmill för att se om det är en välskriven text eller inte. Känns seriöst.

Snart dags för avbrott i hemtentandet med en liten workshop. Martina Larsson från Svenska kyrkan kommer och ska berätta om de sju dödssynderna för att vi i fotoföreningen ska få lite inspiration inför den fotoutställning som jag har tänkt att vi ska hålla i slutet av terminen. Jag har redan kommit på hur jag ska fota mina dödssynder men det skadar ju verkligen inte att få lite mer tips och idéer samt att lära sig lite mer om dödssynderna och hur man har sett på dem historiskt. Spännande!

Sedan får jag äntligen ta min frysande kropp hemåt till sängen. Jag lovar och svär att jag har noll blodcirkulation - just nu har jag ett ton stickade kläder på mig och jag fryser som en...jag vet inte vad.

Tjing så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0