Tisdagsmys och semikolon

Vi hade lite tisdagsmys såhär mitt i alla tråkiga brukstextanalyser idag på den maratonlånga lektionen. Johans grupp tände ljus och sedan spelade Johan Fredmans epistel nr 81 och sjöng på riktigt fin skånska, faktiskt. Mysfaktor hög! Sedan blev det åter dags att spetsa öronen eller täppa till dem beroende på hur intresserad man var av presentationerna. Jag gjorde några fina gubbar samtidigt som jag försökte se ut som att jag lyssnade högst intresserat på analysen av episteln.

Eftersom jag suttit och lyssnat på min vrålande mage sista timmen av lektionen så hurtade jag hem lite extra snabbt och stoppade ett fasansfullt antal mackor i magen och lite kantarellsoppa. Mage glad - Julia glad.

För övrigt fick jag beröm av lärare Carin för att jag använde semikolon i min inlämningsuppgift. Hon frågade också om jag använde streck - som dessa istället för komma eller ny mening - och ja det gör jag ju. Kanske för mycket ibland. Då log lärare Carin och sa att det var bra, för det är inte så många som använder streck och semikolon idag.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Jaa :D



KJag gör så!

2009-10-20 @ 15:57:53
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Lovisa

ÄLSKA streck och semikolon!

2009-11-04 @ 15:45:52
URL: http://frankrikenorden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0