Ny upptäckt

Idag gjorde jag en ny upptäckt när jag promenerade tillbaka från Hemköp. Du vet hur det är ett evigt tjat om lattemammor? Idag såg jag lattedagismammor. Dagisfröknarna gick omkring ute och vaktade de lekande ungarna med en sådan där termoskaffemugg i ena handen. Seriöst? Kan det inte hålla sig från kaffet någon timme tills det är dags att gå in igen med ungarna? Det såg i alla fall störtlöjligt ut när en dagisfröken skulle hjälpa ett barn samtidigt som hon höll termosmuggen i andra handen. Och! Ungarna lär ju inte få ta med sig något att äta eller dricka ute så varför ska dagisfröknarna få göra det? Jag säger: släpp kaffekoppen och lek med ungarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0