Mammasamtal

Jag pratade med mamma häromdagen. Första gången på typ två veckor. Hon ville bara fråga en struntgrej och sedan utredde vi var i Sverige jag befann mig - det är en fördel om familjen vet någorlunda var man befinner sig, tycker jag i alla fall.

Sedan ville hon lägga på. Efter 1 minut på telefon. Jag fick slita ur henne lite mer samtalstid och info om familjen. Jag lyckades dra ut på det till drygt 11 minuter men det var med nöd och näppe. Jag la in en trevare om att ja det var ju kanske lite länge sedan jag var hemma med underförstådd betydelse "vill ni att jag kommer hem någon helg?". Då gick mamma över på att ja Humle har ju växt massor sedan du var hemma. Och därefter började hon säga alla hejdåfraser som man vanligtvis säger och ville dfefinitivt lägga på. Jag tror de kvittar om jag kommer hem eller inte. Så då struntar jag i det. Jag får väl träffa familjen den 23 december eller något sådant.

Bättring mamsen vad det gäller telefonsamtal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0